Webbprogrammering med PHP


Jag köpte denna bok då jag ville ha en schysst och hyfsat ny bok om PHP. Jag hade en redan på engelska men har känt mig lite seg i skallen så jag letade upp en på svenska. Denna var den jag hittade som givits ut ganska nyligen och som hade ett schysst pris. Kollade beskrivning av boken och gjorde sen en beställning.

Shit va besviken jag blev. En bra nybörjarbok skall ju ha bra förklaringar på hur saker fungerar och hur man löser specifika uppgifter. Det är bättre att det är kortfattat och rakt på sak, än att det är som i vissa böcker där det kan bli tjatigt och långrandigt. Men denna bok beskrev nästan ingenting. Ändå riktar den sig till totala nybörjare inom programmering. Den inleder en del väldigt kortfattad och visar sen ett exempel. Dessa exempel förklaras inte på något sätt.

Kanske boken skulle fungera på en skola där läraren går igenom allt med eleverna och boken bara används där. Att man som elev bara skall få lite på papper och sen plockar man på sig resten via lärarens förklaringar. Det står dock inget nånstans att det skulle vara en sådan bok. Får se hur stor användning jag har av den. Känns surt dock då man betalt över 200 kronor.

Titel: Webbprogrammering med PHP
Författare: Morgan Augustsson och Stefan Folkesson
Förlag: Pagina
ISBN: 978-91-636-0973-2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0