Tjejer i spelvärlden

Jag tycker helt klart att det skall in mer tjejer i spelvärlden på alla möjliga sätt. Som spelare, som utvecklare och på andra ställen i spelvärlden. Man skrattar lite när man ser hur Nintendo Wii får spel som handlar om matlagning. Är det verkligen vad som behövs för att locka tjejer till spelmaskinerna? Nä, jag tror inte det. Tjejer gillar alla möjliga typer av spel och jag tror även att tjejer som tillåts vara med att skapa spel kan ge det hela en intressant utveckling. Det är ju inte så att tjejer bara gillar flickspel om man nu skall kalla det så. Ge tjejer större chans att komma vidare och ge spelvärlden ytterligare en dimension.

Kommentarer
Postat av: Nancy

Helt rätt, jag då jag spelade mycket spel älskade CS och halflife, många gånger som jag var med mina äldre killar och spelade på deras LAN träffar, :))

2011-01-22 @ 17:13:34
URL: http://nancy66.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0