Stavfel

För en som håller på med programmering så kan stavfel vara en ren katastrof. En saknad bokstav, en bokstav på fel ställe, ett tecken där det inte skall vara. Allt sånt kan få katastrofala följder när man kodar. Och ibland är det inte heller så att utvecklingsmiljön man arbetar med hittar dessa fel, eller att man vid körning hittar det fel som gör att saker inte fungerar. Det fick jag uppleva idag.

En missad bokstav gjorde att jag fick en vit sida. När jag väl upptäckte detta manuellt så kom jag vidare till nästa steg. Jag hade lagt till ett tecken på en annan rad som jag inte skulle ha. Detta talade PHPmotorn om och jag kunde ändra det. Och sen så fungerade scriptet jag ville köra helt perfekt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0