Revolution OS




Började kolla på två klassiska dokumentärer om Linux igår. Började med Linux - Den öppna källkoden som sändes på SVT för länge sedan. Idag så har jag tittat på Revolution OS som är en annan dokumentär om Linux som är riktigt intressant. Linux är mitt primära operativsystem så det är alltid kul att se historien bakom detta system, människorna etc.

Det finns många inspirerande personer inom öppen källkod och några av dom är Linus Torvalds, Richard Stallman, Jon Hall, Ian Murdock och Patrick Volkerding.

För mig så är Linux det självklara systemet att köra. Det ger en frihet att göra det man vill utan några direkta restriktioner. Jag gillar tanken på att människor arbetar tillsammans och att man delar med sig av sitt arbete. Linux är ett kraftfullt men endå väldigt enkelt system.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0