Personlig budget

Eftersom det är ett nytt år och jag har andra förutsättningar nu än vad jag haft på länge så har jag börjat arbeta med en seriös budget. Tidigare så har jag bara skrivit ner på ett papper för den aktuella månaden som jag slängt när jag betalat allt. Jag tänkte ändra på detta nu...

Min bror skapade för många år sedan en budget i Microsoft Excel, denna har han och vår mor använt länge nu. Jag tog mallen och förde över denna till Open Office och sparade i det format som den använder sig av. Idag så började jag fundera på hur jag skall hålla denna lätt tillgängligt. Jag har ju flera datorer och jag vill inte ha Open Office installerad på alla dom.

Idag så testade jag att föra över Open Office dokumentet till Google Docs. Där omvandlades dokumentet till Google Docs egna format. Allt gick riktigt bra och nu har jag tillgång till min budget var som helst där jag har en internetuppkopplad dator. Det är så det skall vara även om jag inte gillar Internet 2.0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0