Nya tider

Det som händer nu i januari kommer ha stor betydelse för hur mitt liv kommer bli dom närmsta åren. Jag har nu gjort vad jag kan för att styra det mesta åt rätt håll. Jag har lite kvar själv att göra men det mest avgörande ligger inte i mina händer.

Under nästa vecka så får jag förhoppningsvis hyreskontraktet och jag kan sikta in mig på flytt i mars.

Någon gång i januari så kommer jag förhoppningsvis få ett positivt svar på mitt förslag som jag gav till CSN. Detta är nog det viktigaste och mest avgörande för min framtid. Ett positivt besked kommer göra saker så mycket bättre. Ett negativt besked riskerar att ställa till det ordentligt om det vill sig illa.

Om det blir positivt med både lägenheten och CSN så återstår det "bara" några saker som jag behöver lösa. Och det får ta den tid som behövs. Men med positiva besked från dom så kommer man få så mycket energi att använda till detta. Då skall jag göra allt jag kan för att sluta röka och sluta dricka energidrycker. Och förhoppningsvis så är jag "ren" när jag flyttar in i lägenheten i Skara.

Och när jag känner mig frisk nog så skall jag sätta igång med träningen igen. Och jag skall göra det till en stor del av min tillvaro. Jag siktar på fem träningspass i veckan.

Kanske även man får energi till att följa en annan dröm och studera lite på vuxenutbildningen? Men det får bli ett mål när allt annat är avklarat. Kan det vara min tid nu? Vore skönt i så fall för det skulle vara första gången i mitt vuxna liv som man verkligen kommer framåt och där man kan hålla sig uppe på topp utan att ha ett samhälle som bara jävlas med en....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0