Matlagning

Matlagning kan vara rätt kul. För det mesta så är jag rätt slö med matlagningen och lagar mest bara för bli mätt. Men det händer emellanåt att man gör en extra ansträngning för att få nåt nytt. Då brukar jag leta upp nåt intressant recept på Tasteline.com men jag följer det inte fullt ut.

Då tar man ett recept som har så mycket som möjligt av det man har hemma. Sen om det finns saker man inte har så brukar jag byta ut dessa grejer mot andra saker. Många recept brukar vara rätt tråkiga med kryddor med så där ändrar jag alltid. Ibland hittar man ett recept som verkar intressant men som bara har nån liten mängd peppar. Då vill man ju ändra för att få lite roligare smak på det hela. Jag gillar kryddor som vitlök, chili, cheyennepeppar, svartpeppar, m.m.

Man behöver ju inte hitta på nya måltider varje vecka men det är rätt givande att försöka göra det nån gång i månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0