Kroppsfixering

Jag har egentligen aldrig varit kroppsfixerad, och jag tycker väl egentligen inte att jag blivit det nu heller. Jag har aldrig brytt mig om hur kroppen ser ut bara man mår bra och är nöjd med vardagen.

Men sen jag fick jobbet jag har nu så har man börjat tänka mer på sånt. Men egentligen inte på det sätt som jag relaterar till kroppsfixering. Jag skiter fullständigt vad andra tycker.

Det hela började med att jag tröttnade på hur saker såg ut och hur dom sett ut under flera år. Livet som datornörd har inte varit snällt mot kroppen. Man har börjat få en kropp som liknar en "gubbkropp" och jag är ju "bara" 35 år. Jag har i alla fall fått lite tankar om framtiden och några mål som jag hoppas nå.

Mitt stora mål är att komma i form och att leva ett sundare liv. Att ha en fritid där man växlar mellan träning och datorintresset för det lever vidare. Att få en vältränad kropp för mig är inte en utseendegrej, jag ämnar inte att behaga omgivningen. Det är ett sätt att se att man klarat av det hela.

Jag vill se om jag kan gå från nuvarande kropp till en vältränad kropp. Inte nån bodybuildarkropp utan en mer fitnessinspirerad grej. Och om jag klarar det så vill jag se hur lång tid det tog. Jag vet att det kommer kräva en massa från mig, både med uppoffringar, tid och annat. Men det är ett intressant och givande mål.

Tanken är att jag när jag väl är igång och har varit så ett tag så skall jag ligga på 5 träningspass i veckan. Tre pass skall handla om kondition och två pass om styrka. Jag vill nå en nivå där jag skulle om jag ville klara av ett triathlonlopp med hyfsat resultat.

Vi får väl se hur det går med allt. Sporrad är jag i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0