Kickup Pure Effect

Jag slutade ju med vanligt snus förra söndagen. Abstinensen har blivit tyngre och tyngre för var dag som gått. Det har inte blivit lättare på nåt sätt än. Idag så köpte jag en dosa med Kickup Pure Effect bara för att ha nåt under läppen ett tag. Det är ju ingen tobak/nikotin i den så det är förhoppningsvis inte nåt dåligt val av mig. Har känt mig stressad och ofokuserad ett tag nu och det är inte roligt.

Jag hoppas att jag kan få lite lugn ett tag nu så att jag kan börja fokusera på rökningen sen. Se om jag kan trappa ner och sen sluta helt. Men först så behöver jag känna att jag inte har nåt kvar av den abstinens som snusningen har gett.

Jag fattar inte dom som slutar röka med hjälp av snusningen. Snusningen är visserligen bättre för kroppen än vad rökningen är. Men det är fan så mycket svårare att sluta snusa än vad det är att sluta röka. Med snuset så får man en konstant ström av nikotin under större delen av dygnet. Med rökningen så får du bara det under tiden du röker. För att få liknande av rökningen som med snuset så får man röka konstant under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0