Hemmastudier

Jag har gjort en del tama försök att komma igång med lite studier hemma ett tag nu. Men sjukdomar och tunga arbetspass på jobbet har gjort att man inte riktigt varit motiverad. Det är ju alltid bra att hålla igång hjärnverksamheten och för min del handlar det mycket om datorer och om träning som jag vill få mer kunskap om.

Har tänkt göra ett försök nu att komma igång med PHP programmering. Det är både intressant och användbart. Första steget blir att göra iordning min gamla laptop som börjar bli för trött för ett grafiskt system. Tänkte börja använda den som server istället. Då kommer jag bara köra webbserver samt en filserver. Kommer bara köra den inom det lokala nätverket så det gör att den inte behöver arbeta så hårt. Ett bra arbete för gamlingen som i år blir 9 år gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0