Första inlägget

Kände idag att jag ville skapa en blogg där jag kunde skriva om allt möjligt när man känner för det. En blogg där man kan skriva både om triviala saker i ens liv och om större saker som man upplever eller som man ser som åskådare.

Det är svårt det där med att blogga ibland. Oftast så vill man inte bara publicera nåt kort och ogenomtänkt men samtidigt så vill man ju hålla bloggen igång. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad bloggen kommer innehålla och hur långt jag vill ta det hela. Vart jag vill sätta gränsen mellan det offentliga och det privata. Jag har ju inget egentligen som jag behöver hålla hemligt men samtidigt så känns det konstigt att lämna ut sitt liv helt.

Ett ämne som jag tvekar mycket kring är politik. Jag är intresserad av det politiska men oftast så blir det ilska och andra negativa känslor som väcks upp varje gång man läser eller skriver om något politiskt. Och det är inte roligt att känna det nästan varje gång. Av nån anledning så är det väldigt sällan som man känner nåt riktigt positivt över nåt politiskt.

Några saker som jag verkligen vill blogga om är träning, hälsa, musik, film, böcker, datorer, och en del andra ämnen som intresserar mig och som får mig att må bra. Det är ju sånt man skall fokusera på i vardagen, sånt som får det att kännas positivt och glädjande. Det är ju samma med hur man väljer att umgås. Jag kan inte vara social bara för det socialas skull. Jag kan inte beblanda mig med människor som är negativa eller som bara ser negativa saker i det som dom eller man själv gör. Man skall försöka till det yttersta att vara med människor som sporrar en när man vill göra nåt. Även om det man vill göra känns nästintill omöjligt så vill man ju höra nåt i stil med "fan va kul, det kommer du klara bra" istället för " ne fy fan, det där går ju inte".

Jag hoppas att jag kan blogga väldigt ofta. Att sikta in sig på dagligen just nu vill jag inte göra. Det är svårt nog att hålla saker igång just nu. Tillvaron är lite upp och ner i dagsläget och det gäller att försöka fokusera på rätt saker. Men det är ett nytt år och man har många tankar på vad man vill göra med detta nya år, och jag vill gärna dela med mig av detta till dom som vill lyssna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0