Flytt till Töreboda

Nästa torsdag så skall jag till Töreboda och kolla på en lägenhet. Det är en tvåa som dom ringde mig om i morse. Hyran var riktigt bra, billigare än vad jag räknat med. Så det är bra ifall man får den. Vet dock inte om det är varmhyra eller kallhyra, jag hoppas på varmhyra för annars kan det springa iväg.

Har även fått möjligheter till att kolla två lägenheter i Skara och det tänker jag göra om det inte blir nåt i Töreboda. Men vad som än händer så verkar det som att jag kommer få flytta framåt april och det känns underbart. Jag har snart varit inneboende i två år och det börjar bli riktigt påfrestande. Men klart värt det med tanke på att att jag fått jobb pga att jag gjorde det valet sommaren 2009.

Töreboda är ett väldigt litet samhälle men det gör inte mig så mycket. Verkar ha ett gym där men dom har ingen hemsida så jag vet inte om dom fortfarande finns eller om vad det kostar att träna hos dom. Jag hittar bara information om ett gym hos olika företagsfaktasidor.

Pendlingen kommer gå riktigt bra också, dyrt dock. Man får åka tåg och det tar runt 20 minuter en väg. Inte så långt att gå till och från tåget heller varken i Töreboda eller i Skövde. Och man åker på vanligt busskort. Hyfsade tider med avgångar och ankomster verkar det vara med.

Jag hoppas faktiskt väldigt mycket på den lägenheten i Töreboda även om jag inte sett den än. Men den lär väl knappast vara värre än den mögelangripna lägenheten som jag tvingades bo i när jag bodde i Tibro. Det var riktigt illa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0