Fett är inte farligt

Idag så kan man läsa en artikel från Aktiv Träning som publicerats i Expressen som handlar om animaliskt fett. I tider då det pratas mer och mer om LCHF så kommer denna rapport ganska bra. LCHF fanatiker säger ju att deras kostupplägg passar alla.

Nu har det kommit en studie som delvis stödjer deras argument. Men som också stödjer mina och flera andras argument. Har man en väldigt fysisk tillvaro så skall man få i sig ordentligt med kolhydrater. Har man ett väldigt stillasittande liv så förbränner man mer fett säger studien och därför bör man äta mer fett och mindre kolhydrater.

Eftersom jag har en väldigt aktiv tillvaro så kan jag fortsätta att äta som jag gör. Jag gör av med mellan 3000-5000 kcal per dag. Jag har ett väldigt fysiskt arbete och sen så behöver man ju bra energi för träningen. För min del är det en egen variant av ISO-dieten som gäller. Fast jag plockar bara inspiration för uppdelningen av fett, kolhydrater och protein. Jag tänker aldrig leva på lightprodukter eller bara stoppa i mig 1600kcal per dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0