Budgetplanering

För första gången på väldigt väldigt länge så har jag grejat med en bugdetplanering. Under några år nu så har jag tagit allt en månad i taget och skrivit ner månadens budget på en papperslapp som man sedan har slängt när allt varit betalt. Denna metod har egentligen inte haft nån inverkan på min budget varken negativt eller positivt.

Men jag känner nu att jag behöver se till att få en bättre planering och en bättre översikt. Jag behöver också försöka se till att tänka längre framåt i tiden. Det har varit svårt förr att bry sig om framtiden utan man har bara försökt leva ett stund i taget. Det har varit enklare att göra så och det har även hjälpt en. Men nu när saker är annorlunda i tillvaron så kan man planera mer.

Jag har använt mig av en mall som min bror skapat i Excel. Denna har jag sen öppnat och sparat i Open Office och ändrat för att passa mig. Det finns en del saker som jag vill åstakomma under detta år som rör inkomsten. Bland annat så vill jag flytta till en lägenhet så snart som det är möjligt.  Har ju varit inneboende sen sommaren 2009. Jag flyttade då för att öka chanserna till arbete men det fanns inga lägenheter att få samt så var man ju arbetslös. Nu har man en anställning och det är dags att få ett eget ställe igen.

Finns lite annat som man behöver greja ekonomiskt och även 2011 kommer bli tungt. Men på ett mycket bättre sett och redan 2012 så kommer man få en klar förbättring och kan ta sig vidare i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0